Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

data.ai (dawniej App Annie), pierwsza firma zajmująca się zunifikowanym przetwarzaniem danych, we współpracy z International Data Corporation (IDC), opublikowała raport Gaming Spotlight 2022. Raport oparty na Game IQ ujawnia, że gry mobilne stanowią 61% całego rynku gier, który ma osiągnąć wartość 222 miliardów dolarów w 2022 roku.
Raport ujawnia, że gry mobilne mają przekroczyć 136 miliardów dolarów w 2022 roku i mają rosnąć 1,7 raza szybciej niż cały rynek gier. Na całym świecie użytkownicy pobierali o 45% więcej gier mobilnych tygodniowo w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z poziomem pobrań sprzed pandemii, co daje ponad 1,1 miliarda gier tygodniowo. W pierwszym kwartale 2022 r. konsumenci wydawali ponad 1,6 miliarda dolarów tygodniowo na gry mobilne na iOS i Google Play, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii.
● Region Azji i Pacyfiku odnotował największy wzrost udziału w globalnych wydatkach konsumenckich: Chiny prowadziły pod względem wzrostu w I kwartale 2022 r., podczas gdy Ameryka Północna i Europa Zachodnia pokryły połowę wydatków na gry mobilne
● Mobilność demokratyzuje gry: raport pokazuje, że preferencje dotyczące gatunków mobilnych są bardziej zróżnicowane, a wśród 10 najlepszych gier znajduje się 8 różnych podgatunków
● Podstawowe gry nadal dominują pod względem wydatków konsumentów w sklepach z aplikacjami: Podstawowe gry z funkcjami online w czasie rzeczywistym, takimi jak PvP (player-versus-player) lub gra międzyplatformowa, należą do najpopularniejszych gatunków w całym spektrum gier, takich jak PUBG Mobile
● Apetyt na łatwe w obsłudze gry hipercasualowe i symulacyjne wzrósł w 2021 r.: 4-krotne gry strategiczne z marcowej bitwy okazały się gatunkiem, w którym można było najwięcej zarabiać, podczas gdy Open World RPG odnotował największy wzrost udziału w rynku pod względem wydatków konsumenckich
● Rosnąca inkluzywność: prawie 50% najpopularniejszych gier mobilnych według wydatków konsumentów w Stanach Zjednoczonych pobrały kobiety, podczas gdy pokolenie X i pokolenie Baby Boomers odnotowały stały wzrost wydatków na gry mobilne
● Strumieniowanie gier zwiększyło zaangażowanie i monetyzację: platformy skoncentrowane na grach, takie jak Twitch, Omlet Arcade i BOOYAH Live , odnotowały przyspieszony wzrost zaangażowania poprzez nadanie priorytetu funkcjom budowania społeczności, które zachęcają do łączenia się w czasie rzeczywistym i interakcji między streamerami gier a publicznością
„Mobilność demokratyzuje przestrzeń i jest obecnie głównym motorem wzrostu konsumpcji gier cyfrowych. Widzimy większą różnorodność gatunków gier, co pozwala wydawcom obsługiwać nowych graczy z różnych pokoleń i płci” – powiedziała Lexi Sydow, dyrektor ds. analizy rynku data.ai
„Z punktu widzenia reklamy mobilnej w grach, nasze wyniki ankiety dla graczy w USA z końca zeszłego roku sugerowały, że studia i wydawcy powinni położyć nacisk na nagradzane filmy i gry, a dane kontekstowe o graczach będą z czasem zyskiwać na znaczeniu dla Apple, Google i innych dostawców, a organy regulacyjne w kilku kluczowych krajach traktują prywatność i bezpieczeństwo danych klientów jako priorytet” — powiedział Lewis Ward , dyrektor ds. gier i VR/AR, IDC.
Raport IDC, Gaming Spotlight 2022: wspólne badanie IDC-data.ai (Doc #US49135922), jest dostępny na IDC.com.