Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Estoński startup DUCKT wchodzi na amerykański rynek ze swoim flagowym produktem: stacjami dokująco –ładującymi dla mikromobilności. Stacje, wykorzystując technologię IoT (internet rzeczy), komunikują się z użytkownikami i elektrycznymi hulajnogami lub rowerami za pośrednictwem aplikacji. Pozwalają zaparkować izabezpieczyć e-pojazd oraz naładować jego baterię.
– Wykorzystanie stacji dokująco – ładujących pozwala nie tylko ograniczyć chaos, jakiego w związku z dynamicznym rozwojem mikromobilności doświadcza wiele miast na świecie, lecz również dodatkowo ograniczyć jej wpływ na środowisko naturalne – wyjaśnia Cagri Selcuklu, dyrektor zarządzający i współzałożyciel DUCKT – Dzięki naszemu rozwiązaniu odpada konieczność zbierania e-pojazdów z ulic i ich przewożenia do miejsca ładowania, co pozwala zredukować związane z logistyką zużycie energii i emisję CO2.
JOCO jest pierwszym w Nowym Jorku operatorem rowerów „na minuty” oferującym w 100 proc. elektryczną flotę, dostarczaną przez firmę Acton, zarządzaną dzięki platformie i aplikacji firmy Vulog. Jest również pierwszym operatorem, którego sieć powstaje w oparciu o wynajem prywatnych posesji, na których lokalizowane są stacje DUCKT. Takie rozwiązanie pozwala na większą dostępność stacji dla użytkowników. Ich „gospodarzom” przynosi zysk z najmu oraz wzrostu atrakcyjności danej lokalizacji – co jest szczególnie istotne w przypadku takich miejsc jak hotele, sklepy, centra rozrywki czy biurowce.
Po przeprowadzonym z sukcesem kwietniowym pilotażu, do końca lata JOCO i DUCKT zamierzają rozbudować sieć do 1100 stanowisk dokujących, 100 lokalizacji oraz 1000 e-rowerów.
Uniwersalne stacje parkowania i ładowania DUCKT poddane zostały testom międzynarodowej, niezależnej organizacji certyfikującej DEKRA.
– Przeprowadziliśmy testy certyfikacyjne FCC/ISED upewniając się, że rozwiązania DUCKT spełniają normy emisyjne– mówi Bryan Mikesh, dyrektor zarządzający DEKRA. – Cieszymy się, że możemy partnerować DUCKT w ich rozwoju w Stanach Zjednoczonych.
USA to kolejny kierunek rozwoju europejskiego pioniera mikromobilności. Rozwiązania DUCKT w ramach różnorodnych modeli biznesowych – prywatnych, publicznych i mieszanych – funkcjonują już z powodzeniem w Kanadzie, Turcji, na Bliskim Wschodzie i w wielu lokalizacjach europejskich. Szczególnym projektem jest duża publiczno-prywatna współpraca z Paryżem, w ramach której stacje DUCKT stały się elementem uniwersalnej miejskiej infrastruktury, obsługującej różnych operatorów e-hulajnóg.
DUCKT wspierany jest przez europejski fundusz EIT InnoEnergy, inwestujący w inicjatywy i technologie wpierające zieloną transformację energetyczną, przyczyniające się do realizacji ambitnych europejskich celów emisyjnych. Według niedawno opublikowanego raportu EIT InnoEnergy, europejski rynek mikromobilności w ciągu najbliższych sześciu lat osiągnie wartość 380 mln euro. Do roku 2030 po europejskich ulicach ma jeździć nawet 30 mln prywatnych e-rowerów i e-hulajnóg. Floty tych wypożyczanych „na minuty” wzrosną do 2,7 mln e-pojazdów.