Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Działająca od blisko dekady firma hostingowa dhosting.pl, przeniosła swoją infrastrukturę do centrum danych Atmana. W ciągu roku spółka ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę sprzedanych usług, rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych i pozyskała dużych klientów. Współpraca z Atmanem ma jej pomóc obsłużyć rosnącą sprzedaż, zmniejszając do minimum ryzyko przestojów i awarii.
dhosting.pl to polska firma hostingowa, która dwa lata temu całkowicie zmieniła swój model biznesowy. Zrezygnowała ze wszystkich oferowanych usług, wprowadzając w ich miejsce jedną – Elastyczny Web Hosting. To umożliwiło wprowadzenie rozliczeń w zależności od rzeczywistego zużycia zasobów przez klientów: mocy obliczeniowej, przestrzeni dyskowej, pamięci.
Choć był to ryzykowny krok, w ciągu roku dhosting.pl zwiększył sprzedaż ponad dwukrotnie, i pozyskał również duże marki, które zdecydowały się na hosting swoich stron na serwerach warszawskiej spółki.
– Pozyskaliśmy m.in. Kazar, Fibaro czy instytucje państwowe, takie jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Rozpoczęliśmy też działalność w Stanach Zjednoczonych, a w samym tylko styczniu sprzedaż wzrosła w stosunku do grudnia o 45 proc. Chcąc uniknąć błędów konkurencji, która rosnąc szybko, nie zadbała o bezpieczeństwo i w efekcie licznych awarii straciła wielu klientów, zdecydowaliśmy się przenieść infrastrukturę do największego centrum danych w Polsce. Współpraca z Atmanem ma nam przede wszystkim pomóc w obsłużeniu na najwyższym poziomie rosnącej sprzedaży. Chcemy skupić się na rozwoju produktu oraz zwiększaniu skali a nie na prowadzeniu Data Center – tłumaczy Rafał Kuśmider, CEO dhosting.pl.
Według raportu amerykańskiej firmy Liquid Web bezpieczeństwo i niezawodność są głównymi kryteriami wyboru dostawcy usług hostingowych. Tak uznało ponad 88 proc. firm, dla których technologie sieciowe są podstawą działalności. Ponad 91 proc. z nich stwierdziło ponadto, że bezpieczeństwo staje się najważniejszym czynnikiem przy wyborze kolejnego dostawcy, gdy przedsiębiorstwo jest niezadowolone z dotychczasowej jakości usług. Dane te nie dziwią, gdy weźmiemy pod uwagę wyniki badań należącej do Google firmy DoubleClick: 53 proc. odwiedzin witryn mobilnych jest porzucanych, jeśli ładowanie stron trwa dłużej niż 3 sekundy. Skoro wymagania internautów co do szybkości są tak wysokie, ich reakcje na czasową niedostępność usług są łatwe do przewidzenia.
– Coraz więcej firm na rynku usług hostingowych dostrzega, jak ważne jest zachowanie ciągłości biznesowej i bezpieczeństwa danych. Jest to o tyle istotne, że rok 2018 przyniósł nam nowe regulacje prawne takie jak RODO. Statystki z kolei wyraźnie pokazują, że bezpieczeństwo informatyczne to nie tylko teoria, ale i strategiczna kwestia dla każdej firmy, której działalność opiera się na technologii. Według różnych statystyk, w 2017 r. aż 62 proc. przedsiębiorstw odnotowało zakłócenia i przestoje w funkcjonowaniu, które odbiły się na ich wynikach finansowych – komentuje Adam Ponichtera, dyrektor sprzedaży w Atmanie.
dhosting.pl współpracował z Atmanem już wcześniej i korzystał do tej pory z usług dostępu do Internetu i łączy operatorskich, które były krytyczne dla ciągłości biznesu operatora hostingu. Swoją infrastrukturę dhosting.pl dotychczas kolokował w serwerowni o mniejszych możliwościach, będącej częścią budynku biurowego w centrum Warszawy. Dzięki umowie z Atmanem, serwery będą przechowywane w warszawskim centrum danych spełniającym rygorystyczne wymagania standardu TIER III dla data center, co zapewnia wysoką stabilność działania infrastruktury. Dzięki całodobowemu wsparciu technicznemu infrastruktura jest w pełni skalowalna, a umowa SLA gwarantuje dostępność na poziomie 99,999 proc.
Zarząd dhosting.pl nie wyklucza kolejnych inwestycji w infrastrukturę IT. W najbliższym czasie rozważa m.in. wykorzystanie chmury obliczeniowej Atman Cloud.
– Chmura ma z naszego punktu widzenia bardzo wiele atutów. Najważniejszym jest możliwość skalowania usług, co idealnie współgra z naszym modelem biznesowym, który zakłada szybki rozwój przy dużej dbałości o koszty. Do końca 2018 r. planujemy być w czołówce jeśli chodzi o skalę pozyskiwania nowych klientów – deklaruje Rafał Kuśmider.