Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

CD Projekt odnotował 15,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2018 roku wobec 35,7 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 67,2 mln zł wobec 84,9 mln zł rok wcześniej.
Niższy poziom wygenerowanego wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego związany jest przede wszystkim z cyklem wydawniczym studia CD Projekt Red, którego aktualna faza objawia się naturalną redukcją przychodów ze sprzedaży produktów wydanych w poprzednich okresach przy jednoczesnym rosnącym poziomie kosztów związanych z kolejnymi premierami. – skomentowano wynik w raporcie.
W okresie od I do III kwartału 2018 roku CD Projekt miał 67,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 154,4 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie przychodach ze sprzedaży wyniosły 235,6 mln zł w porównaniu z 339,6 mln zł rok wcześniej.
Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży Wiedźmina 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. – W omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło nam w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych. Jest to szczególnie warte podkreślenia, ponieważ ten rok jest najbardziej intensywnym pod względem skali i wielkości realizowanej produkcji zarówno w CD PROJEKT RED jak i GOG.com – dodaje.
Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w Grupie Kapitałowej CD PROJEKT wyniosły 28 mln zł i wynikały głównie z nakładów ponoszonych na produkcję: Cyberpunka 2077, GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej oraz Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści. Skumulowane saldo nakładów na koniec września 2018 r. osiągnęło poziom 228 mln zł.
Po dacie bilansowej od strony biznesowej kluczowymi zdarzeniami były podpisane w październiku dwie umowy związane z dystrybucją wersji pudełkowych gry Cyberpunk 2077. Warner Bros. Home Entertainment będzie odpowiedzialny za dystrybucję na terenie Ameryki Północnej, z kolei BANDAI NAMCO będzie odpowiadać za 24 kraje Europy.
Ponadto w październiku ogłoszona została strategiczna współpraca z kanadyjskim studiem Digital Scapes. Jej celem jest dalszy rozwój produkcji Cyberpunk 2077.
23 października br. na platformie GOG.com oraz 9 listopada 2018 r. na platformie Steam, swoją premierę miała wersja PC gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieścioraz najnowsza wersja GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej, której premiera jest zwieńczeniem projektu Homecoming. Gry w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutują 4 grudnia 2018 r.