Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Branża fashion bardzo trafnie ocenia, że dzięki wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologicznych można budować relację na lini marka – klienta, można także zwiększać efektywność i optymalizować procesy. Do tego stopnia, że dziś mówimy faktycznie o branży fashion tech. Wynika to przede wszystkim, jak tłumaczy Jacek Kujawa z LPP, z potrzeb dotarcia do klienta i utrzymania konkurencyjności na rynku.
Naszła mnie refleksja, że wprawdzie w branży IT zawsze obecna jest mnogość rozwiązań, to jednak w wielu przypadkach klienci nie są w stanie dostrzec w nich potencjału dla własnej działalności. Decydenci, głównie w centralach korporacji, niewątpliwie powinni zmienić strategię tworzenia i wprowadzania produktów i usług na rynek.
Poszczególne branże stają się coraz bardziej konkurencyjne, co powoduje, że szukają metod wyróżnienia się, zmiany modelu działania. Czy technologiczni giganci spełniają te potrzeby? Pozwólcie, że odpowiem – tak i nie.
Mamy do dyspozycji świetnych specjalistów, rewelacyjne urządzenia i innowacyjne usługi. A mimo to, branża IT z uporem maniaka zamyka się do mówienia o technologii językiem technologicznym. Nietrafiającym bardzo często do biznesu. Podejście, w którym liczy się na koniec dnia jedynie ilość sprzedanych usług, czy produktów nie jest ani biznesowa, ani racjonalna. Kończy się jedynie coraz mocniejszym wywieraniem presji na managerów i partnerów by Ci sprzedawali więcej.
Polska branża IT, piszę to z pełną odpowiedzialnością, powinna skupić się na pokazywaniu rozwiązań, tego, że technologia może być szyta na miarę, że może rozwiązywać problemy i zwiększać konkurencyjność. W wielu rozmowach z przedsiębiorcami, czy mailach, jakie napływają do mojej redakcji przejawia się smutny wniosek, że biznes nie rozumie, jak technologia ma wielki wpływ na konkurencyjność.
Obecnie IT patrzy jedynie przez pryzmat technologii. A mamy w rzeczywistości dwa bieguny – pierwszym jest człowiek, a drugim technologia.
Dzisiaj wyzwaniem dla IT jest naprawa kompasu. Produkty i usługi IT muszą spełniać indywidualne potrzeby klientów, co więcej – to na IT spoczywa część obowiązku dotycząca znalezienia takich rozwiązań, aby w jak największym stopniu zoptymalizować procesy w organizacji klienta. To IT posiada wiedzę na temat możliwości technologicznych, zatem dokładne poznanie oczekiwań i możliwości technicznych klienta to zadanie IT, do którego naprawdę warto się przyłożyć. Kolejnym elementem jest edukacja – kolejne wyświechtane określenie w branży. Edukacja to nie prezentacji, to nie sprzedaż. Choć może do niej prowadzić. Edukacja to pokazywanie możliwości, prezentacja nie rozwiązań, a dokonań. To budowanie świadomości, że specjalista IT może być doradcą, może wskazać metody osiągnięcia konkretnych rezultatów.
Przykład ewolucji branży fashion wskazuje na definitywny koniec epoki, w której nie trzeba było tak mocno wsłuchiwać się w potrzeby rynku, a jedynie tworzyć dobre produkty, spełniające potrzeby całych grup odbiorców.