Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Rośnie świadomość znaczenia bezpieczeństwa danych, nadal jednak popełniamy szereg błędów, które mogą prowadzić do poważnych naruszeń w tym obszarze. Co znajduje się na liście grzechów przeciętnego pracownika?
Wysyłanie poufnych informacji firmowych na prywatną skrzynkę pocztową i udostępnianie danych za pośrednictwem prywatnego konta nadal jest dość powszechną praktyką. Według danych Ipswitch aż 84% pracowników używa osobistej poczty e-mail do wysyłania poufnych plików.
Na liście najpopularniejszych haseł wciąż można znaleźć, takie jak: 123456 czy abc123. O czym należy pamiętać? Złożoność hasła jest niezwykle ważna, ale kluczowa jest jego długość. W dobie obecnych technologii złamanie hasła składającego się z 8 znaków zajmuje zaledwie dzień, natomiast złamanie 10-znakowego hasła zajmie już około 591 dni!
Według danych Ricoh, aż 85% informacji biznesowych jest „nieuporządkowanych”. Oznacza to, że mogą znajdować się na urządzeniach osobistych pracowników lub w ich szufladach. Utrudnia to zrozumienie sposobu w jaki informacje przepływają w obrębie firmy. Takie nieuporządkowane podejście do przechowywania informacji nie tylko zwiększa potencjalne ryzyko utraty danych, kradzieży lub ataku, ale utrudnia także rejestrowanie procesów i raportowanie zgodności z przepisami.
W wielu biurach, pomimo stosowania zaawansowanych narzędzi chroniących dane, zapomina się np. o urządzeniu drukującym. Nadal spotykane są sytuację w których umowa zawierająca wrażliwe informacje leży na podajniku. Co ciekawe, autoryzacja dostępu jest dostępna w standardzie w większości modeli wielofunkcyjnych urządzeń drukujących Ricoh. Użytkownicy stosunkowo rzadko korzystają z wielu innych funkcji podnoszących bezpieczeństwo danych takich jak PDF z cyfrowym podpisem, wydruk bezpieczny czy kontrola nieautoryzowanej kopii.