Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

GK ACTION S.A. opublikowała 27 maja br. wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022. W raportowanym okresie firma koncentrowała się na utrzymaniu wysokiej rentowności biznesu wypracowując wynik netto w wysokości 10 277 tys. zł. Dzięki rozwojowi projektów e-commerce w Polsce i zagranicą marża wzrosła do prawie 9 proc., a przychody w pierwszym kwartale br. zwiększyły się do 550 867 tys. zł względem 525 317 tys. zł wypracowanych rok wcześniej w analogicznym kwartale.
Utrzymanie stabilnego tempa wzrostu i wysokiej marży przez ACTION S.A. jest możliwe dzięki dywersyfikacji oferty o artykuły spoza IT, które w segmencie B2C i B2B znajdują coraz więcej odbiorców w kanale e-commerce w Polsce i zagranicą.
W branży e-commerce liczy się przede wszystkim dostępność towaru, dobra cena, a także, co bardzo ważne – jakość obsługi klienta. Cały czas doskonalimy te parametry i jak widać przynosi to wymierne efekty. W połączeniu z różnorodną ofertą możemy docierać do coraz większej liczby klientów zarówno w modelu B2C, jak i B2B. Taka strategia biznesu pozwala stabilnie rosnąć i utrzymywać wysoką rentowność. Choć wszyscy, również i my, mierzymy się z wyzwaniami prowadzenia biznesu w obecnych, wymagających realiach: rosnąca inflacja, ubożenie społeczeństwa i niepewna sytuacja geopolityczna, to jednak dla nas wyzwania zawsze były motorem do rozwoju. Mam nadzieję, że tak będzie i tym razem, co potwierdzają zaprezentowane wyniki i nasze biznesowe plany na przyszłość – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
W pierwszym kwartale 2022 r. spółka zwiększyła prawie trzykrotnie liczbę klientów w kanale e-commerce B2C oraz kontynuowała prace nad rozwojem własnych projektów e-commerce, tzn. sferis.pl, krakvet.pl oraz działania z platformami aukcyjnymi.
W obecnym układzie e-commerce trzeba nie tylko dbać o ofertę i obsługę klienta, ale także budować świadomość produktu w Internecie, gdzie praktycznie każdy może sprzedawać dosłownie wszystko. Mamy dużo narzędzi do tego, by prowadzić klienta, budować jego świadomość i wiedzę o produktach. Dzięki temu finalizuje on zakup u nas lub u naszych partnerów biznesowych, którzy coraz bardziej doceniają te atuty Action – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za 1 kwartał 2022 r.
|
tys. zł |
Q1 2021 |
Q1 2022 |
Zmiana 22/21 |
|
Przychody |
525 317 |
550 867 |
25 550 |
|
Marża % |
8,39% |
8,81% |
0,42 pp |
|
EBITDA |
18 083 |
15 428 |
-2 655 |
|
Zysk netto |
18 311 |
10 277 |
-8 034 |
|
Zysk netto % |
3,49% |
1,87% |
-1,62 pp |