Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej, obejmującej prawie 1/4 zatrudnionych w Polsce, wiele firm przeszło na kolejny poziom cyfrowego rozwoju. Obecnie wyzwaniem staje się adaptacja sztucznej inteligencji do bieżących operacji biznesowych. Eksperci F5 w oparciu o sprawdzoną metodologię wskazali kluczowe kamienie milowe niezbędne we wdrożeniu skutecznej strategii transformacji cyfrowej. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę tworząc plan cyfryzacji procesów biznesowych w Twojej firmie.
Na całym świecie przedsiębiorstwa – od bankowości, produkcji, handlu detalicznego po rozrywkę, edukację i inne – realizują wybraną strategię cyfrową. Niestety, ograniczenia budżetowe, konserwatywne modele operacyjne i luki w potrzebnych umiejętnościach utrudniają wdrożenie zmian. Istniejące od lat modele korporacyjne miewają trudności w adaptowaniu się do zmian technologicznych i nadążaniu za innowacjami w zakresie bezpieczeństwa w sieci.
Eksperci F5 doradzają firmom na całym świecie jak połączyć radykalne zmiany cyfrowe ze stałym podnoszeniem poziomu bezpieczeństwa w organizacji. Firma już w 2019 roku przedstawiła założenia trójfazowej strategii transformacji cyfrowej, które sprawdziły się w trakcie pandemii Covid-19. Wówczas to tysiące przedsiębiorstw przestawiło się na pracę w trybie zdalnym lub hybrydowym, co przyspieszyło reorganizacje procesów biznesowych w wielu branżach.

– W marcu 2020 roku tysiące firm stanęło przed wyzwaniem błyskawicznego wdrożenia pracy spoza biura. Nasze konstruktywne propozycje pozwoliły wielu z nich sprawnie przejść przez ten dynamiczny okres. Trzy lata później, sytuacja jest znacząco inna. Praca zdalna stała się powszechnie dostępna, a firmy zaczęły analizę narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Można zatem powiedzieć, że wchodzimy w kolejną fazę cyfrowej transformacji – tłumaczy Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Zarządzający F5 w Polsce.
Chociaż tempo transformacji cyfrowej różni się w zależności od przedsiębiorstwa i sektora, w którym działa, możemy wyróżnić trzy podstawowe fazy cyfryzacji operacji w firmach. Pierwszym elementem digitalizacji procesów biznesowych jest automatyzacja zadań. Poprawa wydajności pracy wynika z wprowadzenia aplikacji i narzędzi cyfrowych umożliwiających przyspieszenie działań wykonywanych manualnie. Są to zwykle powtarzalne czynności, które są czasochłonne i obciążają dodatkowo kadry. Dlatego ich automatyzacja uwalnia potencjał pracowników.
Drugim etapem jest cyfrowa ekspansja, czyli łączenie poszczególnych procesów w większą całość. Wdrożone aplikacje są ze sobą łączone w celu dostarczenia większego zakresu usług cyfrowych. Ostatnim etapem jest dodanie funkcjonalności wykorzystujących sztuczną inteligencję. Platformy aplikacyjne, telemetria, analiza danych, uczenie maszynowe i technologie sztucznej inteligencji zostaną zintegrowane z procesami biznesowymi w celu poprawy produktywności.
– Rosnąca liczba aplikacji, integracji i środowisk tworzy złożoność, którą trudno opanować. Dlatego firmy potrzebują dokładnie zarysowanej strategii, która pozwoli im lepiej przewidywać i reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Choć transformacja cyfrowa jest procesem ciągłym, możemy wyróżnić pewne kamienie milowe, pokazujące w jakim miejscu znajduje się przedsiębiorstwo. Dzisiaj takim punktem zwrotnym jest adaptacja sztucznej inteligencji do bieżących procesów biznesowych – podsumowuje Ireneusz Wiśniewski.
Według raportu F5 „State of Application Strategy 2022 Report” większość organizacji znajduje się dziś w drugiej fazie na drodze do cyfrowej transformacji. Aby dalej iść do przodu potrzebują pozyskać sześć kompetencji, które umożliwią im przejście do fazy trzeciej: