Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Financial Times opublikował właśnie coroczny ranking FT1000, który obejmuje 1000 najszybciej rosnących biznesów w Europie. Wśród wyróżnionych znalazły się aż 44 polskie firmy, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Najwyżej notowaną polską spółką okazał się portal Domator24.com, który znalazł się na 30. miejscu. Pierwszą dziesiątkę polskich firm uzupełniają: SoftwareHut (pozycja 34), ENPIRE (80), We Can Do HR (118), RTB House (123), Ogrodosfera (176), Etno Cafe (196), Seargin (210), Virtus Lab (249) i All Good (308).
SoftwareHut na koniec 2018 roku odnotował przychód w wysokości 19,9 mln PLN (4,68 mln Euro), co w zestawieniu z rokiem 2015, gdzie przychód spółki wynosił 0,62 mln PLN (0,15 mln Euro), zaowocowało wzrostem na poziomie 3090,2%. Średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) w latach 2015-2018 wyniósł 217,2%. Większość obrotu firmy (95%) generowane jest na rynkach zagranicznych.
Naszą wizją było skonsolidowanie polskiej branży IT oraz tworzenie oprogramowania głównie dla zagranicznych klientów. Oba cele z założenia były ambitne, ale przez ostatnie 4 lata skutecznie, krok po kroku, realizowaliśmy tę wizję przejmując lokalne firmy IT. Założyliśmy SoftwareHut w 2015 roku jako firmę oferującą oprogramowanie i outsourcing IT wspierającą programistycznie inne spółki w grupie. Teraz to najprężniej rozwijająca się spółka w całej Grupie TenderHut i zgodnie z tym, co twierdzi Financial Times, również najszybciej rozwijająca się spółka IT w Polsce – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu SoftwareHut i Grupy Kapitałowej TenderHut.
Najmocniej prezentowane “polskie” branże to: technologie (14 firm), e-commerce (5 firm), transport (4), gry (3) i usługi dla biznesu (3). Zwraca uwagę pojawienie się w rankingu polskich biznesów z branży żywności i napojów, która nie miała polskich reprezentantów w roku ubiegłym. Mowa o Etno Cafe, sieci kawiarni i producencie kawy kraftowej, oraz All Good, właścicielu sklepu internetowego CoffeeDesk.
Ten ranking to potwierdzenie rosnącej pozycji polskich firm kawowych na europejskim rynku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – W zestawieniu znalazł się jeden z europejskich pionierów produkcji napojów cold brew (kawy macerowanej na zimno), i jeden z największych kawowych sklepów internetowych na Starym Kontynencie. Co ważne, obydwie marki reprezentują segment kawy kraftowej, który staje się powoli kawową wizytówką Polski.
Najwięcej reprezentantów w rankingu mają Niemcy (191), Włochy (190), Wielka Brytania (173) i Francja (164). Na te 4 kraje przypada ok. 70 procent firm ujętych w rankingu. Jeśli chodzi o miasta z największą liczbą biznesowych prymusów, numerem jeden jest Londyn, numerem dwa Paryż, a trzy – Mediolan. W pierwszej dziesiątce miast, z których pochodzą najszybciej rozwijające się firmy, po raz pierwszy znalazła się w tym roku Warszawa.